Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Thursday, January 5, 2012

Superhuman 21


Salam.


Alhamdulillah.

I miss my friends and I miss my old days. Siapa yang tak rindu masa dulu dia? Tell me. :) Hari demi hari we will hope for a better tomorrow, yang senang untuk ditempuh yang kita dapat segala apa yang kita mahukan. Tapi that is not the normal life realitinya, makin kita pergi jauh makin besar cabaran yang akan kita lalui. Same goes to me. Untuk sampai ke tahap ni (yes I know walaupun yang bukan membanggakan sangat pun tapi lebih baik dari sebelumnya) it is totally susah. Susah bukan senang. I am 20. Million thanks to Allah. Alhamdulillah  it's been 20 years survive atas bumi yang nyata ni dan diberi pinjam nyawa oleh empunya mutlak. Dan waktu umur 20 tahun ni jugak lah I realize yang sememangnya baik ke buruk ke yang kita lalui masa lampau kita takkan jadi macam mana kita sekarang ni.

Teringat masa dekat MRSM dulu. Macam macam perkara saya belajar, of what should I do and what should I don't. 5 tahun tempuh hidup di sini bukan suatu yang mudah for me personally. Dan dekat sini jugak lah, I've found a lot of friends yang betul betul rasa suasana kawannya. Walaupun hakikatnya kalau diberi peluang untuk putar balik merasa kehidupan kat MRSM dulu lagi sekali pun saya tak nak, tapi I've had learned so much. But yes, dekat sini a lot of mistakes I've done which I admit sampai sekarang pun masih rasa lagi kesannya. I regret walaupun saya tahu sometimes seboleh-boleh saya deny yang saya tak menyesal. But trust me jauh dari sudut hati ni I feel regret yang teramat sangatnya. :( setiap kali itu juga lah I'll pray to Allah, jangan beri langsung saya peluang untuk ulang kesalahan yang sama macam dulu. Alhamdulillah, sikit demi sikit Allah bantu, Dia sentiasa ada di mana mana bila kita memerlukan. How sweet Allah is untuk hambaNya yang khilaf. :')

Today, 5 January 2012. Cukup untuk saya katakan dah tiba masanya ke fasa yang lain which mungkin yang lebih mencabar dan lebih buat kita kenal macam mana nak hidup atas kaki sendiri. Tepat pukul 12 a.m tengah malam tadi, tiba-tiba air mata ni mengalir yang saya sendiri tak tahu kenapa. Mungkinnya sebab for a long time ini masanya yang saya tunggu, to be 21. Instead of I'm happy sebenarnya saya takut. Macam yang saya cakap sebelum ni, takut menjadi dewasa rindu zaman dahulu kala. Well, ini lah norma. Bak kata satu text message yang saya dapat pagi tadi, "Wow! Dah dapat key of freedom!". Takde mana freedomnya. Haha :P


Terima kasih mak abah sebab menjaga sesempurna mungkin anak yang seorang ni. Somehow kadang-kadang rasa macam I'm the black sheep dalam family sebab macam-macam masalah saya buat. Haha. But parents? Hanya melayan kerenah tu dengan sabar dan tak pernah mengeluh, disayangnya macam menatang minyak yang penuh lagi adalah. SubhanAllah betapa kuatnya kasih sayang yang Allah kurniakan buat ibu bapa kita kan. :')

Kakak. Hah yang ini lagi sorang. Kadang-kadang jadi tempat bergaduh jugak. Well air dicincang memang takkan putus. Gaduh lah macam mana pun nanti baik jugak. Haha. Thanks for being such a wonderful sister I ever had. The one yang sangat memahami adiknya, yang sangat suka mengalah dengan adiknya yang seorang ni, yang sangat membantu dalam apa hal sekalipun. Kalau ada buat salah takut nak cakap dengan mak, dia orang pertama yang saya cari dulu. Kalau nak beli benda tu tapi mahal takut nak cakap dengan mak nanti mak marah, dia orang pertama yang saya cari jadi orang tengah. Kalau pecahkan gelas kat dapur pastu mak dah bising, dia orang pertama yang saya jerit suruh datang dapur teman saya sebab dah takut. Kalau tak jumpa barang yang dicari dalam rumah, dia orang pertama yang saya cari minta tolong carikan jugak dan selalunya bila dia tolong tu lah yang akan jumpa. Haha. Yes, saya sangat bergantung pada dia sebenarnya kan. That is kenapa dia terlalu penting dalam hidup saya. :)



Basically, umur 21 saya sambut dengan ingatan tulus ikhlas orang-orang yang saya sayang, pengalaman-pengalaman dulu and so on so forth. 

Syukur Alhamdulillah. Semoga Allah mengiringi setiap perjalanan kita dalam meniti waktu mengenal hidup ni. Semakin dewasa, semoga Allah dekatkan lagi kita dengan Dia begitu juga dengan orang-orang sekeliling kita. Menjaga hubungan baik dengan Allah begitu juga menjaga hubungan baik dengan manusia. Semoga Allah permudahkan setiap hari yang telah diciptakan untuk kita. Dan semoga Allah memberkati apa yang kita buat setiap detik dan waktu. Amin.


So here. Note for myself.



".....Dear Farah Azieka Nasir,
Happy Birthday my dear. May Allah always be with you. 
Jaga hubungan dengan Dia dan manusia insyaAllah your life would be better. 
Don't be afraid to face up the world, be strong and be brave, the world is yours. 
Kuatkan hati tanamkan azam semangat menyerah hanya pada Dia, 
you'll change to a super duper better. 
Love yourself, love your life. 
Semoga Allah kurniakan segala yang didoakan padaNya darimu sayangku. Jaga hati...." 


Sincerely,
yourself :)


Happy  21st Birthday! ;)


4 comments:

anis.farhana said...

Happy Birthday Farah!
Kau tulis macam ni, makin takut aku nak masuk 21 ni :D

nurulainabdrazak said...

happy birthday lovely!
semoga sihat, ceria, happy selalu.
may allah bless on you!
*cium pipi kiri kanan.
:))

yanti ahmad said...

farah sayang! happy birthday. berbahagialah selalu. amin :)

FarahAzieka Nasir said...

Anis; Hihi. Takut, takpe nanti lagi beberapa hari rasalah. Takde apa pun sebenarnya kann. Haha :p

Ain; Thanks lovely. Aww sweetnye cium pipi kanan kiri. Love you dear!

Yanti; Semoga diberkati selalu yanti, I love you. Hehe