Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Monday, March 2, 2009

[sElAmaT paGi CiNta]

kekiri ku buntu
ke hutan ku hilang
ke timur ku kosong
aku terus bosan dan tertekan
seperti waktu terus saja meninggalkan
aku jauh terus ke dasar kerak bumi
yang belum pernah diterokai
warna ku rindu
jiwa ku buntu
menungggu cintaku umpama si buta
yang melihat syurga
umpama lampu yang melihat hitam
lalu menunggu aku terus
kini malam tiba
tika ditinggalkan cahaya matahari
di bebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu saja aku mengejar
gunung yang besarny tidak terdakap
seperti itu jugalah rindu aku padanya
kini aku ters menunggu
atau hantarkan saja aku di rantau yang luas


yanti!
aku dah post puisi ni...
huuu~
puisi yg azam baca kat suci
~selamat pagi cinta~