Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Sunday, August 2, 2009

[AKU DI SINI MEMENUHKAN DIRI]


Episod itu bermula di sini

Adakah akan menjadi putih

Atau bertukar menjadi hitam

Bukan menjadi niat untuk aku memiliki jiwa yang hebat

Walau itu impian selamanya

Aku cuma mahu yang lain apalah sangat yang berbeza

Yang dulu dari semalam

Yang semalam dari sekarang

Ah, air mata dulu tak perlu jatuh lagi rasanya

Mata bengkak, hati sakit, jiwa kosong

Sakit…

Dan tatkala episod itu berlalu

Akulah aktornya, akulah pemain wataknya, aku jugalah pengarahnya

Jalan cerita, entah…

Semalaman fikir

Takkan tercapai akal

Kerana aku, kau, mereka takkkan pernah tahu

Tapi Dia…

Memiliki segalanya, penolak aku untuk mencoret episod yang hanya Dia tahu jalan ceritanya

Sebelum episod ini berakhir

Sebelum aku tahu hitam putihnya

Sebelum aku habis mencoret kisahnya

Sebelum aku kenal bijak pandai kehidupan itu

Setiap bucu perlu aku pergi dan sedalam mana kerak bumi itu jugalah perlu aku terokai

supaya hati tak koyak jiwa tak rabak

dan aku puas…


FARAH AZIEKA NASIR

No comments: