Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Sunday, April 4, 2010

[ STABIL ]

salam~

hey hey hey. :) yes i know its been a long time tak update this laman which is 'The Way Of Mine And All'.. rasanya macam habukhabuk dah penuh kena tiuptiup dulu sebelum publish this new post. haha. (merapek!) the reason is kehidupan yang farah alami sekarang amat sangat sibuk dan memenatkan. bila dijengah balik my last post was on 11 March 2010. its March kalian March! and now April! wehee~ sungguh tak sedar, masa berlalu dengan pantas sekali. ohh masa please don't leave me alone :)

tak tahu nak cakap pasal apa but i wanna write something yang entah tentang apa. abaikan. gila :p silakan baca, kalau taknak tekan butang merah dekat atas ada tanda pangkah sesungguhnya akan terus hilang dari pandangan mata anda. trust me. werkkk~ hehek.

saya baru habis satu buku which the title is;

STABIL by Fared Ayam

saya jumpa buku ni masa pergi MITC rm 10. sebab saya beli buku yang jarangjarang sekali akan dibeli whenever i go tempattempat macam tu is... sekali pandang muka depan, STABIL yang ditulis dengan abjad terbalik... puisi dan catatan. as kalian tahu kan, saya seorang yang sangatsangat eager bila saya jumpa puisi. terus beli walaupun dalam purse masa tu hanya tinggal rm20 minus rm10 for the book tinggalah baki rm10 untuk perjalanan pulang. in fact, farah azieka bukanlah sengkek sangat. HAHA. ;p

"..... kemudian aku jadi ragu
apakah aku
yang terlalu bodoh dan dungu
atau hidup
memang seharusnya begitu?

sial.
........."
- Metafora Dari Tuhan

"...... bagai insan lemah yang pasrah menyerah
aku mengalah
lembik ke aku?
jiwang ke aku?
ngada-ngada ke aku?
poyo ke aku?
macam sial ke aku?
over ke aku?
sengal ke aku?
emosional ke aku?
apa lagi aku?....."
- Antologi Rasa Mat Biasa


"sedih?... ceh... buat apa sedih... dah ini hidup yang aku pilih...
kental sajalah... lagipun hidup ini bukan panjang sangat nak buang masa dengan bersedih sedihan... lainlah zaman Nabi Nuh dulu umur sampai 300 tahun lebih, bolehlah kalau nak habiskan masa 100 tahun untuk bersedih, sebab masih punya 200 tahun untuk bergembira... tapi ini sekarang, 2009....."
- Cariti (Catatan SampahRiti)

karya yang sangat unik dan berani mungkin. saya sangat tertarik but sometimes saya terfikir, bolehkah bahasa sebegitu saya sendiri olahkan dalam karya yang saya sendiri hasilkan. mampu kah? err... tak mungkin. nauzubillah...

sekian (:

*nak upload gambar tapi internet lambat lembab. tak jadi, baca sahajalah. ;)

2 comments:

nurulain said...

hehe!
yess!
farah amat fanatik terhadap puisi!
;)

hey.
u can produce ur own book lah
sangat best bace puisi kamu.
;)

FarahAzieka Nasir said...

haha,
my own book...
wehee~
hope so one day
tp tak sekreatif mana lg pun
werkkk :(