Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Monday, December 28, 2009

[seorang gadis untuk mendapatkan kelegaan dirinya]

salam~

heyheyhey! setelah berhari-hari hanging out tak ingat dunia. hah, ni lahh padahnya tak tentu pasal free free je dapat kesengalan, kelenguhan badan yang rasanya macam tulang belakang dah membengkok je ni. saja nak melebih-lebih. takde masalah kan? ;p entry ini mungkin akan menyinggung insan insan tertentu atau tidak pun menimbulkan rasa kurang senang. haha. lantak lah. sorry, sorry and sorry. i tried to make it simple but i just can't. ampun.

saya pencinta bahasa. jadi takde masalah kan untuk itu? fine. why am i talking about this. adalah kerana farah azieka sudah penat dan rimas.
"farah kau ni jiwang lah".
"farah kau kenapa ha? tiba-tiba je jadi jiwang sangat ni".


jadi anda faham bukan? saya sudah penat kerana rasanya bukan ini pertama kali saya mengeluarkan ayat-ayat jiwang yang saya miliki itu kan. saya sudah rimas dengan soalan yang sama ditambah dengan ditanya oleh mereka mereka yang macam baru semalam kenal saya. haihh... tak salah rasanya untuk saya luahkan dalam ruangan saya sendiri tanpa menganggu urusan sesiapa. saya betul kan kalian? harap maklum. sesuatu yang bermain dalam fikiran andai tak mampu diluah melalui kata-kata tulisan mampu menjadi penggantinya. dan itu saya, kalau betul betul anda mengenali saya, farah azieka is not the right person untuk anda paksa meluahkan sesuatu yang tersirat dalam dirinya melalui kata-kata manis dari mulutnya. dan... kalau diberi pilihan untuk saya memilih cakap atau tulis, i'll prefer writing. tulisan itu adalah sebenarnya saya. ohh, sebelum saya terlupa. sesuatu frasa itu akan bertambah indah andai diguna kena pada tempatnya dan cantik pada susunannya. (ingat tips ni untuk mendapatkan A+++ dalam karangan anda. poyo!)

yang kurik itu kendi
yang merah itu saga
yang cantik itu budi
yang indah itu bahasa ;)


dan yang seterusnya pula,
saya benci bila ada yang cakap;
"farah, kau ni aku tengok tak habis habis lahh".

apa yang tak habisnya? entah. kalian tanya lahh badigol itu. maaf, farah hanya mahu memuaskan apa yang terpendam. bila kita cuba untuk menjaga hati orang lain, kita pula yang disakiti. bila kita cuba untuk menjaga hubungan dengan yang lain, kita pula pesalahnya. kesimpulannya? tepuk dada tanya selera. pesekitaran yang saya alami sekarang teramat menyakitkan. luaran sesuatu perkara itu lebih penting dari apa yang ada di sebaliknya kan? macam mana nak maju kalau terus begini. mereka tak faham apa yang sebetulnya. sesuatu yang bukan menjadi punca saya runsing sekarang ini dijadikan punca utama mengapa saya begini. dan kerana itu saya terus diherdik, dikata, disindir? saya bodoh kah atau mereka kah? dan tidak lah mengapa wahai sang prihatin.

yang di atas itu tetap satu. walau kata-kata di sana begini dan yang itu begini, yang di dalam hati ini sebenar-benarnya hanya saya yang tahu dan Yang Maha Mengetahui itu.

terima kasih kerana membaca.
niat saya sekadar melepaskan dan saya tidak pernah terlintas untuk mengguris sesiapa. diulang, SAYA TIDAK PERNAH TERLINTAS UNTUK MENGGURIS SESIAPA.

ampun... sekian. :)

No comments: