Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Sunday, June 7, 2009

[Semata- mata]

salam~


wahai gadis manis,, hey ladies!
aku juga macam kau, perempuan juga, gadis juga ada rasa ada semua yang kau ada.
aku bukan orang lain lah dalam dunia ni.
cuma satu aku tahu rasa denyut nadi orang dan kau tidak.
sudahsudah lah tu,,
betul kata mereka, lain dulu lain sekarang, lain orang lain ragam.
kalau dunia sama macam dulu bila nak maju wahai sahabat. tolonglah,, rayuan dah ku beri ni.
kalau tak mahu jalan laju, ikut lane kiri sekali, kelas memandu manakah yang kau pergi atau lesen terbangkah...?! ah, rasuah lagi lah ni kan.
jangan jadi norma 2020 sudah.
aku tak mahu, kerna aku masih perlu jalani hidup waktu itu, insyaAllah.
salahkah aku minat. ada peluang dan kadang-kadang hilang. kerna?.. jangan tanya aku, aku semakin diugut atau mungkin salah aku sendiri. takkan pudar.
kau bagi racun apa hah! aku musykil.
jangan diluah kata 'sial' itu, kerna setan dalam hati sedang ikut bicara.
jangan diluah kata 'bodoh' itu kerna tatkala itu kau sendiri sedang memperbodohkan diri.
rajan kata itu "manusia ada dua, satu itu luar nampak pandai tapi itu dalam bodoh punya, satu lagi itu luar bodohbodoh tapi dalam memang pandai".
mana kau mahu? aku mahu yang kedua dan adakah aku itu.
apa yang aku dapat itulah yang aku buat, kau siapa.
aku malas berebut bicara. itu bukan aku. lebih baik senyap dari melarat menggunakan bahasa. dari indah jadi dusta.
definasiku tetap sama dengan kelajuan bak kata jiwa kelajuan dia. bak kata nadia AF pula, redah jeekkkk!
iye, betul. aku redah je lah dan kau tengok. saat itu, luahkan apa yang kau mahu tapi bukan sekarang.
jangan paksa aku jadi kasar, nanti aku juga malu, aku juga menyesal.
sabar separuh daripada iman. memang, memang aku ingat takkan pernah lupa.
aku masih manusia.
apa guna bulan penuh malam ini tapi jiwa kosong. kaki penat melarat, hati senyum tak ikhlas.
bak kata cinta "kamar gue perlu didekor ulang deh, biar baru". dan aku rasa betul. pengen sekali sesuatu baru.
tadi dengar berita, entah sedih entah gembira. orang tua2 kata separuh2 tak bagus. alah, biar sajalah.


huh. saya gadis gilagila yang entah bila mahu betul. wahai encik AHMAD u didn't know me well to like me. better u hate me now than later we'll see. penulisan dalaman yang jarang saya luahkan dan kali ini terus terngiang2. dan kalian, cakap apa saja. saya terima. Akim, saya bengang mungkin, saya benci. iye, cakaplah saya sewel. sudah. hari gelap, hati takkan nak gelap juga. tak mahu. semalam, esok, dan hari ini.


semalam sudah tahu.... tettttt!!!!,
hari ini sudah habis, dah tahu......tettttt!!!!,
dan esok, masih tanda soal..... prappppp!!!!...............


No comments: