Salam.
Ramai orang di sana
Ketawa melihat aku berjenaka
Kadang sedar kadang tak
Siapa kisah ada apa dalam jiwa
Dusta duka nestapa
Semua empunya Dia
Benci lihat dunia walau salah tiada
Beritahu mereka!
Aku hina
Tak layak dipanggil manusia
-FarahAziekaNasir
Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta
Saturday, October 1, 2011
[ 1 Oktober 2011 ]
Salam.
1 May 2011. Cukup lima bulan aku tak datang sini. Aku lupa aku ada penglipur lara 'TapiKeranaDia Cipta'.
Aku guna 'aku' sebab aku tengah sedih. Memang aku asyik menangis. Panggil aku si looser. Panggil aku si penghiba. Panggil aku apa saja. Sebab aku bukan siapa untuk tutup mulut siapa siapa. Apa aku ada? Tak ada apa-apa. Allah Maha Esa.
1 May 2011. Cukup lima bulan aku tak datang sini. Aku lupa aku ada penglipur lara 'TapiKeranaDia Cipta'.
Aku guna 'aku' sebab aku tengah sedih. Memang aku asyik menangis. Panggil aku si looser. Panggil aku si penghiba. Panggil aku apa saja. Sebab aku bukan siapa untuk tutup mulut siapa siapa. Apa aku ada? Tak ada apa-apa. Allah Maha Esa.
Sunday, May 1, 2011
[ Bergembiralah Duhai Hati 2 ]
Assalamualaikum.
secara ringkas sebelum saya masuk tidur.
walaupun pada awalnya baru seketika tadi seorang rakan, a very good friend, tanya dah update blog ke belum, saya katakan tidak nanti nanti lah.
tapi tak tahu kenapa menyentuh sangat menonton video yang ini. sekali lagi saya jumpa secara tidak langsungnya dan terus! subhanAllah. :')
kalau mampu saya tulis setiap bait perkataan setiap baris ayat yang disebut, ya Allah indah sungguh. nak menangis rasanya. kenapa perlu bersedih? jangan bersedih sebab Allah sentiasa bersama kita. saya bukan sedang bersedih, bukan sebelum saya menonton yang ini.
ramai orang bersedih kerana tak mendapat ketenangan yang diimpikan. namun adakah betul kita tahu dan kenal sebenar-benarnya tenang itu bagaimana. syukur, syukur dengan apa yang kita ada. tenang itu bukan hanya dari harta, tenang itu bukan juga hanya dengan gembira, tenang itu hanya daripada Dia.
secara ringkas sebelum saya masuk tidur.
walaupun pada awalnya baru seketika tadi seorang rakan, a very good friend, tanya dah update blog ke belum, saya katakan tidak nanti nanti lah.
tapi tak tahu kenapa menyentuh sangat menonton video yang ini. sekali lagi saya jumpa secara tidak langsungnya dan terus! subhanAllah. :')
kalau mampu saya tulis setiap bait perkataan setiap baris ayat yang disebut, ya Allah indah sungguh. nak menangis rasanya. kenapa perlu bersedih? jangan bersedih sebab Allah sentiasa bersama kita. saya bukan sedang bersedih, bukan sebelum saya menonton yang ini.
ramai orang bersedih kerana tak mendapat ketenangan yang diimpikan. namun adakah betul kita tahu dan kenal sebenar-benarnya tenang itu bagaimana. syukur, syukur dengan apa yang kita ada. tenang itu bukan hanya dari harta, tenang itu bukan juga hanya dengan gembira, tenang itu hanya daripada Dia.
kata Hamka, "yang ada ini sudah harapan kita"
bukan salah untuk mengaharap sesuatu yang belum ada tapi jangan lupa yang telah ada!
bukan salah untuk mengaharap sesuatu yang belum ada tapi jangan lupa yang telah ada!
Allah itu segala-galanya. bila hidup terasa gelap, Dia lah penerangnya. bila hidup terasa sedih, Dia lah penyerinya. bila hidup terasa tidak bermakna, Dia datang memberi makna. tapi kita tak pernah sedar. kita ini menumpang. lalai, leka. :'(
syukur kadang-kala lebih tinggi makamnya dari sabar. kerana ramai orang tahu bersabar tapi belum tentu seseorang itu bersyukur dengan apa yang dia ada, dia miliki. kita? tepuk dada tanya selera.
peringatan untuk semua dan saya juga hendaknya.
guruh dah berbunyi, hujan agaknya! ;)
sampai di sini dahulu.
belakang sakit lenguh sehari suntuk di luar. rehat adalah solusi yang terbaik, insyaAllah.
semoga esok hari yang lebih bermakna :)
farahaziekanasir
Friday, April 29, 2011
[ God's Gift To Us ]
Assalamualaikum.
"You don't choose your family. They are God's gift to you, as you are to them."
~Desmond Tutu
Rasa yang indah. Alhamdulillah. ;)
I'm home currently.
Bersama orang-orang tersayang di tempat yang penuh dengan kasih sayang.
Gembira ♥♥♥
FarahAziekaNasir
"You don't choose your family. They are God's gift to you, as you are to them."
~Desmond Tutu
Rasa yang indah. Alhamdulillah. ;)
I'm home currently.
Bersama orang-orang tersayang di tempat yang penuh dengan kasih sayang.
Gembira ♥♥♥
FarahAziekaNasir
Friday, April 22, 2011
[ Bergembiralah Duhai Hati ]
Assalamualaikum.
sedang belajar. boringnya terasa and I have no idea what to do, I've decided nak rehat kejap. saya letak pen, alih buku atas katil, angkat laptop yang tadi berada atas katil bawak pulak atas meja and GOOGLE! nothing.
sedang belajar. boringnya terasa and I have no idea what to do, I've decided nak rehat kejap. saya letak pen, alih buku atas katil, angkat laptop yang tadi berada atas katil bawak pulak atas meja and GOOGLE! nothing.
buka facebook, jumpa satu video ceramah from Ustaz Kazim Alias. seronok with his humor. I click on the link. satu lagi ceramah tajuknya Bergembiralah Wahai Wanita. yes, again seronok with his humor. watch it wahai gadis-gadis sekalian :)
sampai I found this one video from Dr.Fadzilah Kamsah tajuknya Wanita Menangis. sebenarnya ada part 1 and 2 selain yang ini. but for me yang ini menarik sikit (*malas nak upload banyak banyak actually okay, sorry!) you can get it from YouTube as well.
banyak sebenarnya yang boleh saya repekkan tapi masa mencemburui. later on maybe, insyaAllah.
"belajar untuk redha.
apa pun yang Tuhan beri baik atau buruk, untuk kebaikan hambaNya."
"tangisan wanita sebenarnya melaungkan satu suara hati"
apa yang terus terlintas selepasnya was this one.
I really love this movie suatu masa dulu, berpuluh-puluh kali tengok.
I love the song too, sangat!
You'll Be In My Heart
I really love this movie suatu masa dulu, berpuluh-puluh kali tengok.
I love the song too, sangat!
You'll Be In My Heart
"Jangan menangis, bertenanglah.
Peganglah tanganku dan digenggam erat.
Ku melindungi dari apa yang datang.
Berhentilah menangis..."
so, should I say I have one good quality rehat yang sekejap, diisi dengan motivasi dan dikongsi.
Alhamdulillah :D
love,
FarahAziekaNasir
[ Precious ]
Assalamualaikum.
Happy for today. enough said.
In the middle of hardness and stressfulness week-to-be, there's my sunshine.
Izzul, thank you for the day!
He said, "saya balik la sekejap nak jumpa awak"
Precious, ily ♥
Perhaps, this is the extended version of our '1st anniversary date'. HAHA!

yes, let's continue the steps!
'study + dying = studying'
(yes, it really is ;p)
Nice dream, sleep well, baca doa jangan lupa ;)
Goodnight
FarahAziekaNasir ♥
Happy for today. enough said.
In the middle of hardness and stressfulness week-to-be, there's my sunshine.
Izzul, thank you for the day!
He said, "saya balik la sekejap nak jumpa awak"
Precious, ily ♥
Perhaps, this is the extended version of our '1st anniversary date'. HAHA!

yes, let's continue the steps!
'study + dying = studying'
(yes, it really is ;p)
Nice dream, sleep well, baca doa jangan lupa ;)
Goodnight
FarahAziekaNasir ♥
Wednesday, April 20, 2011
[ A Note For Myself ]
Assalamulaikum.
hati takut, tangan bergetar, fikiran melambung-lambung.
ye, saya tahu masa makin suntuk tapi tetap nak update yang ini jugak. sebab wa takut woo! :p tak tahu nak tulis tentang apa tapi nak. hati takut sebabnya tak habis baca lagi. tangan bergetar sebabnya tak tahu apa yang akan dijawab esok. fikiran melambug-lambung sebabnya memikirkan kertas seterusnya yang perlu ditempuh yang mana saya sedar I am not well prepared for it walaupun dah dekat. betul, sungguh belum bersedia. calculus and linear algebra, those who killing me deeply. yes, I know for some of you bukannya susah sangat but for me it's hard. tak berapa nak bijak, so I need to catch it up slowly macam kura-kura while yang lain dah berbatu tinggalkan saya. tapi I don't mind, as long as usaha itu ada sejauh mana pun kita ditinggalkan, we will reach it, insyaAllah. it is the matter of time actually. that is what exactly I am afraid of. saya takut tak sempat. kenapa? sebabnya farah azieka is not the one yang senang catch up di dalam kelas. kalau yang lain dalam kelasnya dah faham then they can start for the exercise but me, I'm not. once saya tak faham apa yang diajar it takes quite some time untuk memahaminya. sungguh. sometimes, ini yang buat air mata ni tiba-tiba mengalir. I'm sad of being myself. why not me being the one seperti mereka? I need to work harder, yes, I try!
somehow, I know ada hikmah di sebalik setiap apa yang berlaku. bukan senang nak jadi pandai kan dan bukan senang jugak nak mencapai tahap yang semua idam-idamkan. that is why it's called 'yang diidam-idamkan' or else yang menjadi rebutan. I've been in this stage and I wanna climb up more to the higher! sometimes we might feels like nasib tak pernah menyebelahi kita. asal pada satu tahap, kita akan menjadi yang terendah yang terakhir. tak pernah diberi peluang untuk menjadi yang pertama. that is me. I feel like kenapa malang sangat nasib ni? kenapa susah sangat for me? kenapa tak jadi macam yang lain? and sampai pada satu tahap, I'll feel like kenapa bodoh sangat aku ni? masyaAllah. :'( but then, alhamdulillah, Allah buka mata saya. I know bukan senang tapi bukan maksudnya kita takde peluang itu. cumanya mungkin sedikit sukar dari yang lain. kalau yang lain langkahnya cuma satu ke tahap itu kita mungkin memerlukan sepuluh langkah yang sama. iye, banyak, susah. that is how the word of NEVER GIVE UP comes.
hati takut, tangan bergetar, fikiran melambung-lambung.
ye, saya tahu masa makin suntuk tapi tetap nak update yang ini jugak. sebab wa takut woo! :p tak tahu nak tulis tentang apa tapi nak. hati takut sebabnya tak habis baca lagi. tangan bergetar sebabnya tak tahu apa yang akan dijawab esok. fikiran melambug-lambung sebabnya memikirkan kertas seterusnya yang perlu ditempuh yang mana saya sedar I am not well prepared for it walaupun dah dekat. betul, sungguh belum bersedia. calculus and linear algebra, those who killing me deeply. yes, I know for some of you bukannya susah sangat but for me it's hard. tak berapa nak bijak, so I need to catch it up slowly macam kura-kura while yang lain dah berbatu tinggalkan saya. tapi I don't mind, as long as usaha itu ada sejauh mana pun kita ditinggalkan, we will reach it, insyaAllah. it is the matter of time actually. that is what exactly I am afraid of. saya takut tak sempat. kenapa? sebabnya farah azieka is not the one yang senang catch up di dalam kelas. kalau yang lain dalam kelasnya dah faham then they can start for the exercise but me, I'm not. once saya tak faham apa yang diajar it takes quite some time untuk memahaminya. sungguh. sometimes, ini yang buat air mata ni tiba-tiba mengalir. I'm sad of being myself. why not me being the one seperti mereka? I need to work harder, yes, I try!
somehow, I know ada hikmah di sebalik setiap apa yang berlaku. bukan senang nak jadi pandai kan dan bukan senang jugak nak mencapai tahap yang semua idam-idamkan. that is why it's called 'yang diidam-idamkan' or else yang menjadi rebutan. I've been in this stage and I wanna climb up more to the higher! sometimes we might feels like nasib tak pernah menyebelahi kita. asal pada satu tahap, kita akan menjadi yang terendah yang terakhir. tak pernah diberi peluang untuk menjadi yang pertama. that is me. I feel like kenapa malang sangat nasib ni? kenapa susah sangat for me? kenapa tak jadi macam yang lain? and sampai pada satu tahap, I'll feel like kenapa bodoh sangat aku ni? masyaAllah. :'( but then, alhamdulillah, Allah buka mata saya. I know bukan senang tapi bukan maksudnya kita takde peluang itu. cumanya mungkin sedikit sukar dari yang lain. kalau yang lain langkahnya cuma satu ke tahap itu kita mungkin memerlukan sepuluh langkah yang sama. iye, banyak, susah. that is how the word of NEVER GIVE UP comes.
'someday somehow whatever you prayed for,
will come true,
it may not be in the exact package you wanted
but it will be what Allah thinks is best for you'
will come true,
it may not be in the exact package you wanted
but it will be what Allah thinks is best for you'
I've read this for so many times. same goes to me, I pray to Allah everyday untuk berikan saya 'the package of success I ever want'. keep faith in Allah! yes, what I prayed for will come true, but how is it will come to be true. who knows? neither you nor I knows that. it is 'what Allah thinks is the best for you...' ;)
so then, tenang seketika. thanks readers!
wish me luck everyone, and I'll pray for you guys too. for ALL!
p/s things I need :
1) examination slip - DONE!
2) I.C - DONE!
3) stationery - (*eh chopp, I've lost my eraser. haiyoo maa. jom kobek cari eraser! ) NOT YET!
4) well self-prepared (bertudung, berbaju kurung, berkeyakinan, doa, selawat etc) - DONE for tomorrow! pakai baju cantik cantik baru semangat. HAHA ;p
ALL IS WELL, insyaAllah!
love,
farah azieka nasir
Subscribe to:
Posts (Atom)
