Satu hari satu malam Dia berjalan dia berhenti Dia bertanya kenapa dan mengapa Dengan jawapan Tapi Kerana Dia Cipta

Saturday, August 1, 2009

[Life Is An Open Secret]

salam~

life is an open secret. actually its just a title of a book yang baru dibeli oleh saya tadi. hek3, sangat2 gembira dapat motivational book yang sangat diingini untuk dibeli! =) hah, ayat dah tunggang terbalik... cano neh?... hak3...

the story for this post is..............
our first jalan2 di bandaraya bersejarah. melaka! ;)
supposed today ada training but batal. alhamdulillah...
seronok sebab bersama mereka+penat menaiki bas yang banyak+boros membelanjakan wang yang walaupun saya tahu hanya tinggal sedikit tapi nak spend banyak2 jugak...
haha, standard lah kan gurls keluar jalan2. guys senyap! ngee~
even waktu pergi saya sememangnya ketandusan wang yang teramat sangat, hanya berbekalkan rm5 tapi gatal jugak nak keluar... huu...
my travel worth is ;

kampus to alor gajah : rm1.20
alor gajah to melaka sentral : rm 3.00
melaka sentral to mahkota parade : rm 1.00
total : rm 4.20

so, duit yang saya ada sebagai belanja hanyalah rm 0.80... HAHA, makan pun takkan den lopas... nak tak nak kenalah keluarkan duit juga... =)
sampai mahkota parade terus ke pizza hut!
wahhh, our main point ke sana!
dan kami dengan tanpa sedar dirinya terus memesan 2 sets of pizza ( Hawaiian chicken and papperoni ), 1 jug of pepsi with 4 glasses, 2 sets of garlic bread, 1 set of lasagna, 1 set of kentang, udang and apa tah lagi dah tak ingat. hah! tamak... tamak...
for that terpaksalah kami berhadapan rm 93.25!
weee~ cayalah! hakhakhak, tak ponah den makan banyak camtu haa...
perut buncit tapi hati senang...
then jalan2 menghabiskan masa dan duit, menghadamkan makanan...
penat tapi gembira dan itu pengalaman...

* hopefully the new book will gie me lots of inpiration... you, me and we... eager nak baca ni! ;) thanks kawan2, seronok bersama kalian... study2! esok class with the quiz... memang tak sedar diri!! hahaha...

Friday, July 31, 2009

[ Almost There ]

assalamualaikum kawan2,


hehek, sebulan berlalu dengan begitu indah sekali rasanya =) 27 june till 27 july... sebulan lah tu kan?... hee~ even ya, i noe hari ni dah lewat dari tarikh yang disebut pun...


hye kawan2... saya rindu anda. rindu sangat2. yeap, saya tahu kalian sedang syok bercuti lah tu kan. how dare korang tak ingat aku yea. muahaha! cehhh! benci i... =P


i am here, where i am supposed to be kot. everyday saya nampak nombor, dengan square, square root, cube, cube root, absolute value, discrete statistics, inferential statistics, geometry and blablabla apa2 lah benda2 alah tuh... hee~ frankly, seronok but sometimes sakit hati jugak lah kan. ;p persekitaran yang dialami sangat2 gembira, my english lecturer, the very2 sempo-ing botak guy. huu... nanti lah saya cerita panjang2 lagi, penat! lama lah tak menge-post kat blog ni and im kinda sangat2 kureng idea sekarang tapi nak tulis jugak =)

untuk kawan2ku,
erm, sory if msg2 tak dibalas dan mungkin saya sendiri dah jarang memulakan semua itu,
bukan lupa but im just,
macam biasalah kredit kadang2 tidak mengizinkan dan busy kot.
kalian2 jangan lupa saya yea, tidak saya sedih...
*apo lah den merepek neh


dah lah, macam bengong2 je tulis2 post ni, takde idea, tak besh! hahaha...


*to my certain beloved frens yang mungkin anda tahu siapa anda atau tidak, theres something i should know kot, betul tak? kenapa saya boleh tertinggal cerita neh... hahahaha!

Saturday, July 18, 2009

[mms]

salam~

uwaaaa... i miss a lot wif this blog. hehek, its almost 3 er 2 weeks kot i was there. universiti teknologi mara kampus melaka, alor gajah. what the.... haha! ;p diploma in something more about mathematics yang tak pernah terlintas langsung dalam kepala ni or dalam diri ni to be a mathematician.. hah. ;) whatever it is, saya bersyukur.. alhamdulillah. sains kuantitatif...

oke, to talk about my minggu orientasi or minggu mesra siswa/siswi... honestly best kot! =) tak de lah sebosan yang disangka and seronok alhamdulillah... ive got my new fren yang sangat2 satu kepala kot. pengalaman yang sangat memuaskan. hahak! the seniors at all, oke~ the pm who conduct the mms sempoi saja... banyak nak cerita but i dun even noe how to start lah. almaklum dah lama tak meng-update blog jadi kekok sebentar.. wekkk! heehe... silakan lah lihat gambar2 yang tak seberapa ni, tak banyak di snap. tak tahu kenapa. huhu, leka buat benda lain kot. =P
*alhamdulillah sepanjang mms saya sihat walafiat, tak pengsan tak apa2... =) hah, my face lepas minggu orientasi sangat2 lah legam. anyone volunteer nak belikan saya satu losyen pemutih or sunblock please?... haha. tak tahu lah, cuaca sangat2 panas. from the day daftar di sana, langsung tak pernah hujan till now... haihhh... *uish2 tak baik mengeluh.. hee~ after this i have my latihan kawad every thursday afternoon for kesatria negara, so really2 need that sunblock ryte now... plizz... plizz... hee!




fifi my schoolmate, cubemate, since mrsm lg... and tikah, fifi's roomate in uitm merangkap our new frens yang sangat kelakar and macam ganas but when we're talking about love tikah sangat lembut jadinya... bluwekk! haha...



tikah yang banyak pengalaman ceritanya.. =)



this is my roomate, anis kelantan mari... pekat sangat pelat kelantannya. lembut not like me, hahak! ermm, am i look excited in this pic?.. haha ;P



kak nur, one of our pm yang sangat comel+baik+sporting sangat... ;)



tunku nashrul tunku apa tah, panjang sangat namanya. tertarik dengan namanya. haha. pm too... vice president of mpp in uitm melaka =)



pm jugak... but i forgot her name lah.. sory akak, hee~ ;)



part of our pm buat persembahan for the last night orientasi, sangat2 happening malam tuh, sambut birthday whoever yang bulan julai... untuk anda2 yea ;)



lastly, this is me.. yeap, i am wearing tudung masa orientasi because saja2+malas nak salin2 banyak kali, HAHA.. =)

p/s ; ryte now im at home... because dat bloody h1n1.. we were there have been qurantined for one day hari tu then class macam biasa and tiba2 yesterday we've got the announcement our uitm kampus melaka diarahkan tutup for one week! yeay! haha.. seronok dapat balik rumah but quite terkilan our rancangan nak pergi jalan2 weekend ni at bandar melaka gagal sekali lagi. huh... to fiqa and fini, my two other roomate yang seorang di johor seorang di perak, nanti kita jalan okie.. heehe... dah lah cuti lagi lama, tak aci betul! ;( huhu. honestly, cuti seminggu wif assigment yang tak berapa nak banyak because cuti mengejut... again tak tahu nak buat apa, no frens nak ajak keluar. i miss my campus lah! =)

Tuesday, July 14, 2009

[yes i am]

let me introduce you myself... =)

i'm farah azieka binti nasir,
from jalan kuching kl,
have 2 siblings,
dip in quantitatives science,
cs 113 in bracket... hakhakhak!

haha like always... arghhhh! i miss my blog... banyak2 benda mahu di-update...
all i want to tell you is.... i'm ok and happy i guess... owh ye lupa, uitm kampus Melaka... best kot... wekkk! muahaha! =P

coming soon~ tak boleh lama2, pinjam broadband orang.. hek3... chow2, wait for me please?.. ;)

Saturday, June 27, 2009

[smile banyakbanyak]

salam~


away for everything...
thanks anyway to everyone...
missing semua...
tiada banyak untuk cakap
.stop. =)
assalamualaikum
27 jun 2009
..farah azieka binti nasir..





Thursday, June 25, 2009

[The Day After Tomorrow]

salam~

hari selepas esok jumaat, penghulu segala hari dan kemudiannya sabtu. rumah saya sudah mengangkat tangan melambai 'byebye' but nun di sana they are mengangkat tangan 'welcomewelcome'. iye ke? hee~ this entry going to be very2 long kot. hek3. sebenar2nya banyak untuk ditulis but tak tahu macam mana. okay, whatever lah kan. abaikan saya yang sedang senget ni. i know that ;) bagi saya jerit dulu kawan2. huhu. aaarrrgggghhhh!!!!! ;P

kawan-kawan kamu ada kan...
fine, tadi baru dapat panggilan itu makcik senget yang katanya, "ko ni jangan buat kita menangis...", hahak! yanti... yanti... theres nothing to be crying for lah kan (; btw, saya rindu anda. selamat berjaya di kmb yea. to my fellow friends yang lain, sudah merata-rata lah kalian ni. kalau saya dia atas langit mahu melihat kalian, mata juling2 nak tengok sebab merata2 adanya kawan saya. haha =P ouh yea, biasalah untuk semua yang 10 lagi itu yang tahu2 sajalah siapa anda, penat kot nak tulis nama anda2. huhu... rindu sangat, sangat2. no words to say... ;( yasnida, ah ini gadis yang suruh saya sebut namanya juga di sini, haha, okay ini dia... puas yas?... muahaha! my best ever kawan yang tahu segala2nya kot. kalau di telefon rumah itu berdering dan panggilannya untuk saya, shes the one lah yang calling. takde orang lain lagi... hak3. sayang kamu yas, dan yang lain juga. flying kiss khas untuk anda gadis2 manis.... mmwwaacchhxx! hoho..

saya BENCINTA kamu encik...

ayat pertama... saya rindu anda... erm, si dia yang tersangat busy kot sekarang. okay, i am understand but saya jelez dengan kamu lah. setiap kali, ada kuliah yang pack, ada banyak assignment, penat, kena buat note physics, chemistry, note itu note ini and macam2 lah. bak kata encik itu jugalah, satu report 5 test pad, and one week or maybe less test pad dah habis. wee~ (entah kenapalah si dia ini baru sekarang nak ambil kisah berapa test pad dipakainya, siap kira2 lagi one week berapa, hah, masalah kewangan lah tu... kalau tak test pad tiada makna baginya.. baru sekarang tahu, padan muka! hahaha!) ada test, kepala pening... ahhhh... saya rindu itu semua. 7 bulan di rumah babe, and i do nothing! it doesn't mean yang saya suka tu semua kepala serabut2 kusut2 itu semua, but like i said lah kan, 7 bulan is not masa yang pendek. dan kerana itu jugalah ini kepala sudah bebal mungkin dah tepu... lack of knowledge! warggghhh! tak boleh jadi, lagi lama saya di rumah lagi.... err.... ermmm.... hee. in fact, saya seorang knowledge gainer okay. and that is why saya perlu bergerak ke sana sekarang and polish back my senjata ni.. faham tak? haha. *sakit bila benci dirimu, sakit lagi bila cintai dirimu.... (ayat lagu, kena mengena ke?)

i love my mum...
huihhh.... everyday, bangun pagi. my mum akan terus membuka mulutnya. haihh... pening2, da jujurnya kadang2 rimas juga... alah, biasalah kan. anak memang perlu dibebel begitu kalau tidak... hermmmm............... hek3. but one thing yang saya perasan, if my mum tak buka mulut langsung and senyap saja tidak menghiraukan, that will make me lebih risau ofcz... dan saya akan terus tertanya2, dan boleh jadi saya akan rasa seperti hilang kasih sayang. HAHA. so, how bebel pun dia sekarang saya akan senyap dan ikut and i will remind myself bout that. baru lah takut kan... hak3. dush3! ;p

sabtu yang datang...
semoga pagi sabtu nanti, langit di atas cerah2 sahaja. tak nak mendung tak nak panas, nak okay2 je.. cano tuh?.. haha. clear my mind and bring me there sesempurna mungkin. =) saya tak nak fikir apa2 lagi buat masa sekarang dan tolong jangan serabutkan saya yea. i am worried my semangat akan merudum dan saya tak nak itu. mahu dia naik setinggi gunung yang boleh ryte now. huu. cukup di situ, akan di bebel lagi untuk entry seterusnya. mahu mandi dan ke Low Yat tempat sesak itu. modify printer yang sememangnya tak pernah nak memuaskan hati. hehek! adeyy...
saya farah =)

Tuesday, June 23, 2009

[BlaBlaBla]

salam~

idea yang kreng kong keng sangat sekarang. but still wanna write something here. EXCITED+MALAS. hahahaha. my best ever fren yang seorang itu sudah masuk. tiada teman berinternet lagi. yanti, how dare you tak contact aku lagi till now. busy mungkin. okay, nvm~ (; hee. today is tuesday, tomorrow is wednesday, then thursday, then friday, thennnn........ wee~ 27 jun 2009..! talking bout this, warggghhhh! i miss my frens lah! yas, ain, fara, nia, fana, sal, sheda, ieda, nadya, amni. my best2 buddy, hak3, nad, mirul, yanti of course... huu. hurmmm.... ;(

entah bila boleh jumpa lagi but takpe lah kan, theres always kalian2 dalam hati saya. don't worry... but how bout me?.. kalian rindu saya tak? hek3. fine, apa2 lah. me and my sis, dah banyak kali memikirkan rancangan kami to di-decor ulang kamar yang serba sempit lagi kecil itu. sudah rimas mungkin sekarang. tapi i'm going to leave, she's busy working. macam mana? apatah lagi menjengah blog kak syeeda yang sedang giat men-decor ulang juga. huhuhu. she gave me the semangat lah, tapi masa tak membenarkan. haha. 6 bulan nak masuk 7 bercuti berfoya-foya, buat itu buat ini will end up this saturday... alahai! takpe2 =)

i need someone lah to bagi kata2 semangat sekarang ini. sedang mencari buku2 motivasi yang sangat2 berguna sikit. siapa ada idea or cadangan untuk tajuk2 buku itu?... tell me please... ;) to all my babe, jangan lupa saya okay dan saya tak pernah lupa kalian. never! hehe... sudah, perut lapar. mahu makan menikmati hidangan mak yang sungguh sedap. hak3!

...................................=D..........................................